A hatékonyságnövelésben és az üzletszerzésben is támogatja a CleanUp törekvését a HK Manager megoldása
Clean Up Grand Service „tisztaság kommandója” húszéves tapasztalattal rendelkezik, és öt éve van jelen a szállodaiparban külsős vállalkozóként. A cég a HK Manager szolgáltatás segítségével tovább növelte hatékonyságát, így Méhész Mónika ügyvezető-tulajdonos az összes partnerszállodájukban fontolgatja az eszköz bevezetését.
A teljes körű takarítási szolgáltatást végző Clean Up Grand Service húsz éve foglalkozik épülettisztítással az ország egész területén. A bevásárló- és logisztikai központok, üzemek, magánorvosi rendelők mellett tevékenységüket öt éve terjesztették ki a szállodaiparra, jelenleg öt hazai hotelpartnerrel dolgoznak együtt, közöttük 184 szobás szálloda és kis butikhotel egyaránt megtalálható.
A HK Manager szoftvert egy ügyfelükön keresztül ismerték meg, az ő elégedettségét hallva kaptak kedvet a kipróbálásához.
„Számomra nagyon fontos a visszajelzés a saját dolgozóimmal kapcsolatban, ezért elsőként az fogott meg, hogy a szolgáltatás lehetőséget ad a kollégák munkájának reális értékelésére” – mondta az ügyvezető.
Takarítás esetén a hatékonyságot nagyon nehéz pontosan mérni, a HK Manager megoldása azonban a tükör pontosságával ad képet minden egyes csapattag teljesítményéről. A cég négyszáz munkavállalóval dolgozik, a kollégák 15-20 százaléka, mintegy nyolcvan fő dolgozik a szállodai szektorban, menedzselésüket nagyban megkönnyíti az alkalmazás. A nap elején a munkavállalók azonnal látják napi feladataikat, ezek ütemezését, és a nap folyamán érkező információk sem vesznek el. A nap végi analízis az összes dolgozó munkáját mutatja és kiválasztott szempont szerint sorrendezi. Többek között látszik, mikor lépett be az alkalmazott a szobába, és mikor távozott (ez biztonsági szempontból sem elhanyagolható), mennyi időt vett el a takarítókocsik felpakolása vagy az ebédszünet – sorolta a szakember az előnyöket. Az adatok többféle szempont szerint (szintenként, alkalmazottanként) lekérhetők. A program lehetőséget ad a takarítás során észlelt üzemeltetési hibák rögzítésére és a szobában felejtett tárgyak dokumentálására is.

A szoftver szállodaspecifikussá tehető, így segítséget nyújthat a bekészítéseknél vagy a minibár feltöltésében, ezzel csökken a hibázás esélye. Használata révén jól érzékelhetően nő a hatékonyság, amit az is mutat, hogy az egyik, 184 szobás partnerüknél a négy beszállító partner közül a CleanUpé lett a legjobb mutató.
„Az objektív teljesítménymérés lehetőséget ad továbbá a motiválásra és a teljesítményalapú premizálásra. A fizetés szinkronba hozható a letakarított szobák számával, utóbbira egyébként az ügyfelek körében egyre nagyobb az igény” – tette hozzá.
„Véleményem szerint a megoldás azoknak a partnereknek az egymásra találásában szintén segít, akik számára a tisztaság, a hatékony üzemeltetés és az állagmegóvás egyaránt fontos” – emelte ki. Hozzátette, hogy az ötnyelvű szoftver megkönnyíti a kommunikációt a külföldi kollégákkal, nemzetközi vizeken is lehet vele dolgozni, és a távoli menedzselést is lehetővé teszi. Megtudtuk azt is, hogy egy új nyelv felépítése mindössze másfél órát vesz igénybe.
A program bevezetéséről elsőként a területi vezetővel célszerű elkezdeni tárgyalni. A betanításon a HK Manager programmenedzsere is segített abban, hogy a szobaasszonyaik is felismerjék a szolgáltatás előnyeit – zárta szavait a szakember.